Soutěž zručnosti žáků 8. a 9. tříd
13. 12. 2010 od 10, 00 – 11, 30 hod.
Nejšikovnější žáci 2. stupně soutěžili ve své zručnosti a dovednosti, kterou získali ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce předmětu pracovní výchova v Základní škole, U Haldy 66 v Ostravě – Hrabůvce.
Za cíl měla soutěž: zvýšení sebevědomí žáků, motivace žáků ke kladnému vztahu k manuální práci a prověření jejich manuálních schopností potřebných k úspěšnému vstupu na střední školy.
Žáci vyráběli: dřevěnou patrovou polici dle technického výkresu
Umístění žáků v soutěži
-
místo: Fizia Marek IX. B
-
místo: Stáňa Pavel IX. B
-
místo: Čonka Lukáš IX. B
Soutěž zručnosti žáků 8. a 9. tříd
V pondělí 13. prosince 2010 se od 10,00 – 11,00 hod. uskutečnil technický projekt „Soutěž zručnosti“ v Základní škole, U Haldy 66 v Ostravě-Hrabůvce. Nejzručnější žáci (chlapci) 8. a 9. tříd předvedli svou dovednost pod vedením speciálních pedagogů, kterou získali ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce předmětu pracovní výchova.
Účastníci soutěže měli za úkol vyrobit: dřevěnou patrovou polici dle technického výkresu.
Hodnocení výrobků: prováděli učitelé předmětu pracovní výchova dle stanovených bodů. Hodnocení technologických operací:
-
dodržení stanovených rozměrů,
-
rozteč vrtaných otvorů,
-
pravoúhlost při montáži,
-
kvalita nátěru a dizainu,
-
dodržení časového limitu
Mezioborové vztahy: Jazyk a jazyková komunikace, Matematika a její aplikace, Fyzika.
Dosahování klíčových kompetencí žáků: Kompetence pracovní, kompetence komunikativní, kompetence k řešení problému a kompetence sociální a personální.
Uplatnění moderních a efektivních metod (výukové strategie): Interaktivní výklad, motivační rozhovor, instruktáž, praktická demonstrace práce, individuální a skupinové praktické cvičení a pozorování žáků. Technický projekt byl zaměřen nejen na prověření již získaných dovedností, ale také na rozvíjení a nácvik individuální a skupinové práce (kooperativní učení), jehož cílem není jen soutěživost, ale i spolupráce a komunikace v pracovní skupině žáků.
Organizační forma: předmětu pracovní výchova byla vyučovací jednotka tvořená dvouhodinovým výchovně vzdělávacím blokem.
Cíl technického projektu bylo: zvýšení sebevědomí žáků, motivace žáků ke kladnému vztahu k manuální práci a prověření jejich manuálních schopností potřebných k úspěšnému vstupu na střední školy.
Soutěž zručnosti organizoval: PhDr. Ivan Jařabáč