Soutěž v tvarování plastů
31. 1. 2011 od 10, 00 – 11, 00 hod.
Nejšikovnější žáci 8. a 9. tříd soutěžili v přesném tvarování plastů v odborné učebně – kovodílně v Základní škole, U Haldy 66 v Ostravě – Hrabůvce.
Cílem soutěže bylo: zvýšení sebevědomí žáků, motivace žáků ke kladnému vztahu k manuální práci a prověření jejich manuálních schopností potřebných k úspěšnému vstupu na střední školy.
Žáci vyráběli: lžíci na obuv dle technického výkresu
Umístění žáků v soutěži:
-
místo: Čonka Lukáš IX. B
-
místo: Šelešovský Jan VIII. tř.
-
místo: Stáňa Pavel IX. B
Soutěž v tvarování plastů pro žáky 8. a 9. tříd
V pondělí 31. ledna 2011 od 10,00 – 11,00 hod. se uskutečnil technický projekt „Soutěž v tvarování plastů“ v Základní škole, U Haldy 66 v Ostravě-Hrabůvce. Nejzručnější žáci (chlapci) 8. a 9. tříd předvedli svou dovednost pod vedením speciálních pedagogů, kterou získali ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce předmětu pracovní výchova.
Účastníci soutěže mali za úkol vyrobit: lžíci na obuv dle technického výkresu.
Hodnocení výrobků: prováděli učitelé předmětu pracovní výchova dle stanovených bodů. Hodnocení technologických operací:
-
dodržení stanovených rozměrů,
-
přesnost vrtaného otvoru,
-
tvarování plastu dle typizované kovové lžíce na obuv,
-
kvalita nátěru a dizainu,
-
dodržení časového limitu
Mezioborové vztahy: Matematika a její aplikace, Fyzika.
Dosahování klíčových kompetencí žáků: Kompetence pracovní, kompetence k učení a kompetence k řešení problému.
Uplatnění moderních a efektivních metod (výukové strategie): Interaktivní výklad, motivační rozhovor, instruktáž, praktická demonstrace práce, samostatná praktické cvičení a pozorování žáků.
Technický projekt byl zaměřen nejen na prověření již získaných dovedností, ale také na rozvíjení a nácvik samostatné práce (individuální učení), jehož cílem nebyla jen soutěživost, ale i spolupráce a komunikace v pracovní skupině žáků. Při zadaném technickém projektu byl kladen důraz na maximální efektivitu, využití zhotoveného výrobku a dodržování zásad a pravidel bezpečnosti a ochrany zdraví a hygienu žáků při práci.
Organizační forma: předmětu pracovní výchova byla vyučovací jednotka tvořená dvouhodinovým výchovně vzdělávacím blokem.
Cíl technického projektu bylo: zvýšení sebevědomí žáků, motivace žáků ke kladnému vztahu k manuální práci a prověření jejich manuálních schopností potřebných k úspěšnému vstupu na střední školy.
Soutěž organizoval: PhDr. Ivan Jařabáč