Soutěž v tvarování plastů

31. 1. 2011 od 10, 00 – 11, 00 hod.


Nejšikovnější žáci 8. a 9. tříd soutěžili v přesném tvarování plastů v odborné učebně – kovodílně v Základní škole, U Haldy 66 v Ostravě – Hrabůvce.

Cílem soutěže bylo: zvýšení sebevědomí žáků, motivace žáků ke kladnému vztahu k manuální práci a prověření jejich manuálních schopností potřebných k úspěšnému vstupu na střední školy.

Žáci vyráběli: lžíci na obuv dle technického výkresu

Lžíce na obuv Vrtačka

Umístění žáků v soutěži:

 

  1. místo: Čonka Lukáš IX. B

  2. místo: Šelešovský Jan VIII. tř.

  3. místo: Stáňa Pavel  IX. B

 

Soutěž v tvarování plastů pro žáky 8. a 9. tříd 

 

V pondělí 31. ledna 2011 od 10,00 – 11,00 hod. se uskutečnil technický projekt „Soutěž v tvarování plastů“ v Základní škole, U Haldy 66 v Ostravě-Hrabůvce. Nejzručnější žáci (chlapci) 8. a 9. tříd předvedli svou dovednost pod vedením speciálních pedagogů, kterou získali ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce předmětu  pracovní výchova.

Účastníci soutěže mali za úkol vyrobit: lžíci na obuv dle technického výkresu.

Hodnocení výrobků: prováděli učitelé předmětu pracovní výchova dle stanovených bodů. Hodnocení technologických operací:

  • dodržení stanovených rozměrů,

  • přesnost vrtaného otvoru,

  • tvarování plastu dle typizované kovové lžíce na obuv,

  • kvalita nátěru a dizainu,

  • dodržení časového limitu

Mezioborové vztahy: Matematika a její aplikace, Fyzika.

Dosahování klíčových kompetencí žáků: Kompetence pracovní, kompetence k učení a kompetence k řešení problému.

 

Uplatnění moderních a efektivních metod (výukové strategie): Interaktivní výklad, motivační rozhovor, instruktáž, praktická demonstrace práce, samostatná praktické cvičení a pozorování žáků.

Technický projekt byl zaměřen nejen na prověření již získaných dovedností, ale také na rozvíjení a nácvik samostatné práce (individuální učení), jehož cílem nebyla jen soutěživost, ale i spolupráce a komunikace v pracovní skupině žáků. Při zadaném technickém projektu byl kladen důraz na maximální efektivitu, využití zhotoveného výrobku a dodržování zásad a pravidel bezpečnosti a ochrany zdraví a hygienu žáků při práci.

Organizační forma: předmětu pracovní výchova byla vyučovací jednotka tvořená dvouhodinovým výchovně vzdělávacím blokem.

 

Cíl technického projektu bylo: zvýšení sebevědomí žáků, motivace žáků ke kladnému vztahu k manuální práci a prověření jejich manuálních schopností potřebných k úspěšnému vstupu na střední školy.

Soutěž organizoval: PhDr. Ivan Jařabáč

Comments are closed.

cookies image
Cookies

Tento web potřebuje Váš souhlas k využití jednotlivých cookies, aby Vám mimo jiné mohl ukazovat informace týkající se Vašich zájmů. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko „OK“.
Souhlas můžete odmítnout .

Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies podle Vašich preferencí.

Nezbytné (provozní) cookies
Jedná se o takové typy cookies, které zajištují primárně klíčové funkčnosti webu a jeho správné zobrazování na vašem zařízení. Ve výchozím nastavení jsou povoleny a nelze je zakázat.
Analytické cookies
Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu k Vaší návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.
Personalizované soubory cookies
Tyto soubory cookie nám umožňují vylepšovat uživatelský dojem pomocí přizpůsobeného obsahu a funkcí vám, našim zákazníkům.
Reklamní cookies
Reklamní cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám mohli zobrazit vhodné obsahy nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Díky tomu můžeme vytvářet profily založené na Vašich zájmech, tak zvané pseudonymizované profily. Na základě těchto informací není zpravidla možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas, nebudete příjemcem obsahů a reklam přizpůsobených Vašim zájmům.
Souhlas můžete odmítnout .